Medzi hlavné udalosti tohto týždňa patrí nepochybne aktualizácia operačných systémov od Applu. Cupertínska spoločnosť vydala operačné systémy iOS 16.4, iPadOS 16.4, watchOS 9.4, macOS 13.3, tvOS 16.4 a HomePodOS 16.4 pre verejnosť. Tim Cook si urobil výlet do Číny, za čo zožal nemalú kritiku, a svetlo sveta uzrela aplikácia Apple Music Classical.

Aktualizácia operačných systémov

Jednou z najvýznamnejších noviniek uplynulého týždňa sú bezpochyby aktualizácie operačných systémov od Applu. iOS 16.4 pre verejnosť priniesol napríklad nové emotikony, funkciu izolácie hlasu pri volaní, podporu VoiceOver v mapách v natívnom Počasí a opravu radu funkčných aj bezpečnostných chýb. Nové emotikony priniesol aj macOS 13.3, okrem toho tu došlo k vylepšeniu po stránke sprístupnenia (stlmenie blikajúcich svetiel vo videách) alebo k zavedeniu funkcie Odobrať pozadie v aplikácii Freeform. Operačný systém watchOS 9.4 ruší stíšenie budíkov gestom a vylepšuje funkciu Sledovanie cyklu. Došlo aj k vydaniu tvOS 16.4 a HomePod OS 16.4 pre verejnosť.

Klasická hudba od Apple

V priebehu týždňa spoločnosť Apple vydala aj sľubovanú a dlho očakávanú aplikáciu Apple Music Classical, pričom niektorí používatelia mali možnosť si ju stiahnuť dokonca deň pred oficiálnym dátumom vydania. Apple Music Classical predstavuje akúsi nadstavbu k streamovacii službe Apple Music, pričom ponúka špecifické vyhľadávanie, upravené potrebám poslucháčov klasickej hudby.

Kritika Tima Cooka

Šéf Applu Tim Cook si počas minulého víkendu urobil pracovný výlet do Číny. Zúčastnil sa tu štátom sponzorovaného čínskeho obchodného summitu, čo sa samozrejme nezaobišlo bez patričnej odozvy. Tŕňom v oku bol mnohým už len fakt, že sa Cook vôbec spomínaného summitu zúčastnil. Tim Cook ale navyše na akcii predniesol prejav, kvôli ktorému čelil nemalej kritike. Agentúra Reuters s odvolaním sa na miestne zdroje citovala časť spomínaného prejavu, v ktorom Cook okrem iného chválil Čínu za inovácie aj za dlhoročné puto s Apple.

.