Na úpravu videa Apple ponúka hneď dva programy, konkrétne iMovie a Final Cut Pro. Problém ale je, že zatiaľ čo iMovie veľa možností neponúka a hodí sa len na jednoduché operácie, tak zase Final Cut Pro je naopak až príliš profesionálny a jeho cena je 7 990 korún. Presne preto je nutné sa poobzerať aj inde. Zaujímavou voľbou sa môže stať Zázraky Filora, najlepšie video editor s radom zaujímavých možností.

Wondershare Filmora je radom odborníkov považovaný za jeden z najlepších videoeditorov pre bežných užívateľov vôbec, vďaka čomu zároveň vyhral aj niekoľko ocenení. Softvér sa vyznačuje predovšetkým svojou jednoduchosťou, kedy užívateľovi ponúka množstvo parádnych efektov, trackovanie pohybu (motion tracking), možnosť rozdelenia obrazu, správu farieb a ďalšie. Prísť vhod môže nielen začiatočníkom, ale sme si istí tým, že ho na určitú prácu využijú aj profesionáli.

Dôležitosť kvalitného softvéru

Žijeme v digitálnom veku, kedy prakticky každý z nás má na dosah ruky kvalitné vybavenie aj softvér na tvorbu najrôznejších videí. Teoreticky sa tak každý môže pasovať do úlohy režiséra, scenáristu i editora a rovno z domu si vytvoriť svoj vlastný film. Dnešné iPhony si navyše dokážu poradiť s vysoko kvalitným záznamom videa, pričom najnovší rad iPhone 13 dokonca ponúka špeciálny filmársky režim. Bez kvalitného softvéru to ale skrátka nejde, v čom je práve geniálnym pomocníkom Wondershare Filmora.

Wondershare Filmora: Možnosti
Dobre spracované užívateľské prostredie je základ

Čo všetko program vie

Poďme si preto najskôr prejsť, čo všetko vlastne Wondershare Filmora vie as čím nám dokáže pomôcť. Konkrétne sa teda jedná o jeden z najlepších editorov videa pre bežných užívateľov, kedy jeho najväčší benefit možno uvidieť v celkovej jednoduchosti a rozsiahlym možnostiam, ktoré užívateľovi prepožičiava. V tomto smere je možné vyzdvihnúť tri pomerne dôležité funkcie, ktoré by ste napríklad u konkurencie nenašli. Osobne skvelého pomocníka vidím v prípade motion trackingu. Program totiž sám dokáže detekovať pohybujúci sa objekt/subjekt, čomu môžete prispôsobiť samotné efekty. Ide napríklad na zábere niekto na kolobežke a vy mu chcete pridať krídla? Tak presne s tým si program poradí bez toho, aby ste museli snímku po snímke určovať pozíciu spomínaných krídiel.

Motion tracking vo Wondershare Filmora
Motion tracking v praxi

U toho to ale ani zďaleka nekončí. Skvelým doplnkom, ktorý je možné vidieť v stále viac videách, je rozdelená obrazovka alebo split screen. V takom prípade možno celú scénu rozdeliť napríklad do troch menších okienok, pričom v každom z nich sa odohráva niečo iné, čo spája príbeh či myšlienku videa dohromady. Určite tiež nesmieme zabudnúť na color match alebo zladenie farieb. Pri úprave videa je totiž bežné, že napríklad jeden záber je natočený v odlišných farbách ako ten druhý, čo môže vo výsledku spôsobovať nemilé problémy. Tento neduh je vidieť predovšetkým pri strihu, keď prechod nevyzerá vôbec prirodzene. Videoeditor Wondershare Filmora si však s týmto dokáže poradiť automaticky prostredníctvom jedného kliknutia. Možností je skrátka niekoľko a jedinou limitáciou je len predstavivosť užívateľa.

Ako pracovať s Wondershare Filmora

V tomto článku sme už niekoľkokrát uviedli, že sa Zázraky Filora vyznačuje predovšetkým svojou jednoduchosťou. Poďme si to teda ukázať rovno v praxi a prejsť si, ako s programom vlastne pracovať. Na samotnom začiatku je pochopiteľne nutné si vytvoriť projekt. V tomto smere sa musíme riadiť tým, aké video vlastne chceme vytvoriť, čomu prispôsobíme pomer strán. Môže ísť napríklad o bežné širokouhlé video pre počítače (16:9), príspevok na Instagram (1:1), režim portrétu (9:16), štandardné video (4:3), alebo rovno siahnuť po filmovom formáte (21: 9). Akonáhle máme vybrané, našu voľbu potvrdíme tlačidlom New Project.

Teraz sa pred nami objaví už samotný editor. Pre začiatok je nutné importovať/pretiahnuť videá, ktoré chceme vlastne editovať alebo z nich vytvárať film. Pri importe sa Wondershare Filmora môže opýtať, či chcete zachovať nastavenie projektu, alebo samotného videa. Po voľbe sa naše video objaví na časovej stope a môžeme s ním naďalej pracovať. Ponúka sa samozrejme možnosť strihu, prepojenie s ostatnými zábermi, pridanie hudby, titulkov alebo najrôznejších efektov. Možnosti, o ktorých sme si hovorili vyššie, nájdete v ľavej hornej časti okna pod záložkami Titles (titulky), Transitions (prechody), Effects (efekty), Elements (elementy) a Split Screen (rozdelenie obrazovky na časti). Obrovskou výhodou je aj prítomnosť karty Stock Media. Pri tvorbe vášho videa tak môžete použiť aj bezplatné zábery/obrázky z dostupných fotobank bez toho, aby ste museli strácať čas ich zdĺhavým hľadaním.

Po dokončení úprav samozrejme prichádza exportovanie celého vášho projektu ako celku. Na to slúži tlačidlo Export, ktoré vám otvorí ďalšie okno s množstvom možností. Vybrať si totiž môžete nielen z dostupných formátov, ale napríklad zvoliť aj na základe zariadenia, prípadne váš film exportovať pre potreby sociálnych sietí ako YouTube alebo Vimeo.

Filmora: Najlepší videoeditor vo svojej kategórii

Ako sme už uviedli v samotnom úvode, pre jabĺčkarov sú k dispozícii prakticky dva jablčné editory – iMovie a Final Cut Pro. Problém je, že zatiaľ čo jeden je síce zadarmo, ale nevie prakticky nič, druhý zase stojí príliš veľa. Hneď na prvý pohľad je možné vidieť, kam Zázraky Filora mieri. Dalo by sa totiž povedať, že sa jedná o profesionálny videoeditor s množstvom úžasných možností, ktorý ale ťaží zo svojej jednoduchosti a skvelému užívateľskému prostrediu, v ktorom sa skrátka nikto nestratí. Týmto navyše program sám o sebe nabáda k preskúmaniu a postupne svojho užívateľa sám učí. Ak teda hľadáte vhodný softvér na úpravu videa, určite by ste mali vyskúšať práve Wondershare Filmora a dať mu aspoň šancu.

Wondershare Filmora stiahnete zadarmo tu

wondershare filmora fb logo
.