Hrateľnosť Bejeweled a návykovosť Flappy Bird – tak nejako by sa dala charakterizovať nová „číselná“ hra s názvom Trojky!. Hoci sa sprvu môže zdať úplne triviálne, Threes! je logická hra, akú App Store už dlho nevidel. Dokazuje to napokon aj jej veľký komerčný úspech.

Hry typu „spoj tri“ alebo „sčítaj rôzne čísla“ tu boli už tisíckrát. Zástupcovia tejto kategórie okupujú veľkú časť sekcie logických hier v App Store a málokedy sa medzi nimi nájde skutočne zaujímavý titul. Treba povedať, že ani Threes! podľa screenshotov možno nenadchne. Stačí však prvé rozohranie a hneď je jasné, že pred sebou máme viac než len ďalšiu iteráciu bezduchej logickej hračky.

Koncept Threes! je pritom taký jednoduchý. Všetko sa odohráva na hernej ploche so šestnástimi políčkami, ktoré postupne zapĺňajú kartičky s číslami. Na začiatku hry ich je iba deväť, každé kolo ale jedna pribúda. Pokiaľ sa všetkých 16 polí zaplní, hra končí. Zabrániť sa tomu dá kombinovaním rovnakých čísel, po ktorom sa z dvoch kartičiek razom stane iba jedna.

Funguje to tak, že po hernej ploche posúvame všetkými kartičkami. Ak sú vedľa seba rovnaké čísla, spoja sa vo vyššej. Tri a tri vytvoria šesť, táto kartička dá s ďalšou šestkou dvanásť, potom dvadsaťštyri, štyridsať osem a tak ďalej. Jedinou výnimkou sú čísla jedna a dve, ktoré sa spájajú spolu a tvoria trojku. Jednoduchosť tohto konceptu najlepšie ukazuje oficiálny „trailer“ (viď vyššie).

Naučiť sa základné pravidlá Threes! je veľmi ľahké, dokonale hru zvládnuť je však záležitosť mnohých a mnohých hodín. Po absolvovaní úvodného tutoriálu budete pravdepodobne končiť pri skóre rádovo stoviek, po niekoľkých pokusoch už dosiahnete na prvú tisícku. Začnete si uvedomovať rôzne problémy, ako je hromadenie nepoužiteľných čísel a zneprístupňovanie tých použiteľných, a budete sa snažiť neustále zlepšovať. Preto Threes! zapnete desaťkrát, stokrát, tisíckrát.

Táto hra je naozaj veľmi návyková, čo si tvorcovia podľa všetkého dobre uvedomovali. Technické prevedenie preto tomuto potenciálu prispôsobili a odložili stranou zložité menu a prebujnené grafické spracovanie. Po zapnutí aplikácie sa tak vždy môžeme jediným kliknutím ocitnúť priamo na hernej ploche. Po jej zaplnení – ku ktorému neodvratne dôjde – sa potom zobrazí skóre z práve skončenej hry aj z niekoľkých predošlých. Človek tak môže okamžite sledovať svoj postup či stagnáciu (príde) a ihneď sa pokúsiť prekonať svoj rekord.

Prepojenie s Game Center tiež umožňuje sledovať najlepšie výkony svojich priateľov a vyzvať ich na duel. To však neznamená žiadny zvláštny mód, ale iba jednoduché nabádanie, aby sa súper pokúsil prekonať vaše skóre. O úspechu potom informuje upozornenie v Notifikačnom centre. Chcelo by sa povedať, že ide o určité (jediné) sklamanie, avšak na druhú stranu je ťažké si predstaviť, ako by mala komplexnejšia hra viacerých hráčov vyzerať. Threes! v tejto verzii skrátka využíva iba tie schopnosti Game Center, ktoré dávajú zmysel.

Minimalizmus napokon srší aj z audiovizuálneho prevedenia. To však neznamená, že by hra bola po tejto stránke strohá či akokoľvek odbytá; nechýbajú rôzne zľudšťujúce detaily. Použitá farebná schéma hru príjemne oživuje, aj typografia je perfektná. Čo viac: kartičky – ako sme sa o nich doteraz zmieňovali – sú v skutočnosti živé stvorenia, ktoré z času na čas reagujú na váš postup hrou. Tie s vyššou číselnou hodnotou vás tiež vždy privítajú roztomilým kvieknutím.

eho chce dosiahnuť. Naplno ťaží zo svojej unikátnej hrateľnosti a zbytočne pritom neplytvá časom ani miestom. Po technickej stránke sa jedná o úplne dokonalý počin, ktorý vďaka svojmu grafickému prevedeniu perfektne zapadá do prostredia iOS 7. To je vec, ktorá sa rozhodne nedá povedať o každej novo vydanej hre. O Threes! ale môžeme bezpečne vyhlásiť, že ide o jednu z najlepších - a zároveň najviac návykových - logických hier pre iPhone a iPad.

.