Interaktívne hry sú pomerne starým konceptom. Asi najznámejšou hrou tohto žánru je séria Dragon's Lair. Išlo o hru s kreslenou grafikou, kde ste sa ako rytier museli vyhýbať rôznym nástrahám v každej miestnosti hradu, v ktorom bola uväznená princezná. Ovládanie prebiehalo iba smerovými tlačidlami a jedným tlačidlom pre meč. Pre každú miestnosť existovalo správne poradie tlačidiel, ktoré korešpondovalo s dianím. Zlá voľba končila nevyhnutne smrťou hlavného hrdinu. Dragon's Lair je dokonca na stiahnutie v App Store.

The Act vychádza z rovnakého princípu, namiesto virtuálnych tlačidiel však ovládate hru iba gestami. Príbeh tohto animovaného skeča sa točí okolo Edgara, umývača okien, čo má veľmi ospalého brata a nerudného šéfa. Brat Wally sa nešťastnou náhodou ocitne v nemocnici v úlohe kandidáta na transplantáciu mozgu a Edgarovi nezostáva, než ho z tejto šlamastiky zachrániť. Aby sa k nemu dostal, musí zapadnúť medzi nemocničný personál. Do cesty sa mu ale stále mýli nenechavý nemocničný strážca, podozrievaví doktori aj pacienti. Nakoniec je tu pôvabná sestrička, o ktorej srdce Edgar bude tiež zvádzať vyčerpávajúci boj.

Hra pozostáva, ako to káže princíp interaktívnych filmov, z dejových scén a interaktívnych pasáží, ktoré, ako som spomenul vyššie, ovládate dotykovými gestami, konkrétne ťahmi prstom. Každá scéna vyžaduje trochu iný postup, ale základom je, že ťahy doľava a doprava ovplyvňujete Edgarovu reakciu na danú situáciu a to, ako veľmi prstom potiahnete, bude určovať intenzitu tejto reakcie. Hneď v úvodnej scéne napríklad zvádzate sestričku v Edgarovej fantázii. Pokiaľ budete príliš horliví a potiahnete prstom príliš doprava, Edgar sa na dievča doslova vrhne, alebo začne nevhodne tancovať, čím si nevyslúži práve príliš dievčenské priazne. Naopak pomalé ťahy vyústi v letmé pohľady, zvodné gestá a úsporné tanečné pohyby, ktoré sestričku zaujmú a rada sa k vám nakoniec pripojí.

Inokedy zase stojíte medzi štyrmi doktormi, kedy primár rozpráva rôzne príhody a vy sa musíte podľa reakcií ostatných doktorov buď smiať, smutne mračiť alebo ho potľapkať po chrbte, využijete teda pohyb doľava aj doprava, každý pre iný typ reakcie. Podobné je to pri lekárskej prehliadke starej dámy, kde si pohybom doľava musí Edgar najskôr dodať odvahu a potom opatrne použiť stetoskop. Ak čokoľvek pokazíte, dej sa previnie ako na starom kazetovom prehrávači a vy začínate scénu od znova.

V hre nenarazíte na žiadne hovorené slovo, jedinou zvukovou stránkou je iba swingová hudba, ktorá sa odvíja od situácie rovnako ako v starých čiernobielych komédiách s Laurelom a Hardym. To jej ale nijako neškodí, naopak, v hre je totiž kľúčové dianie, nie dialógy, ak jej úplnému pochopeniu nepotrebujete vedieť vôbec anglicky.

[youtube id=1VETqZT4KK8 width=“600″ height=“350″]

Hoci sa jedná o veľmi zábavnú hru, po zhruba desiatich minútach narazíte na jej najväčšiu slabinu, ktorou je dĺžka hrania. Áno, presne toľko času vám bude stačiť na jej dokončenie, čo je sakramentsky málo. Ani interaktívnych scén tu nie je veľa, zhruba osem, každú z nich dokončíte za pár minút. Jedinou motiváciou hrať The Act znova je zlepšenie skóre, hra vám počíta, koľkokrát ste museli scénu opakovať. Je to veľká škoda, že sa tvorcom nepodarilo natiahnuť herný čas aspoň na dvojnásobok. Dej síce drží svižné tempo, ale po desiatich minútach hrania sa budete cítiť tak trochu „podvedení“. The Act je aktuálne v zľave za 0,79 €, čo je podľa mňa jediná adekvátna cena vzhľadom na trvanlivosť.

Témy:
.