Nedávno sa v App Store objavila pomerne zaujímavá hra s názvom Tales of Furia, za ktorou stojí nové české herné štúdio Realm Masters Interactive, sro. Vývojári majú so svojím dielom veľké plány a netají sa ambíciami preraziť aj na medzinárodnej scéne. Majú so svojou rozprávkovou skákačkou šancu presadiť sa v obrovskej konkurencii hier pre iOS?

Pri prvom spustení hry Tales of Furia je hráč oboznámený so základnou dejovou líniou príbehu. Tá je pomerne jednoduchá. V ďalekom rozprávkovom kráľovstve žije princ Furry, hlavný hrdina hry. Princ Furry už so svojou jedinou láskou stojí pred oltárom, ale do obradnej siene na poslednú chvíľu vtrhne zlý Dark Lord Furious. Svadbu samozrejme zmarí, princeznú unesie a úbohého Furryho uväzní do temného žalára až do konca jeho dní.

Tu náčrt príbehu končí a budúci vývoj je jasný. Úlohou celej hry je vyviesť princa Furryho z kobky, doviesť ho až k zlému Lordovi az jeho biednych rúk zachrániť Furryho stratenú lásku. A akým spôsobom bude útek a záchrana prebiehať? Skákanie, hopsanie a zase skákanie.

Tales of Furia je čo sa týka herného systému skákačkou toho najobyčajnejšieho rázu. Pohyb doprava a doľava je obstarávaný nakláňaním telefónu a skok je možné vykonať kliknutím kamkoľvek na displej. Ak chcete postupovať hrou, musíte skákať po rôznych plošinách smerom nahor a vyvarovať sa pádu z väčšej výšky. Cieľom každej úrovne je úspešne sa dostať až na vrchol daného podlažia, tento vrchol dosiahnuť v čo najlepšom čase a po ceste pozbierať čo najviac hviezdičiek. K dispozícii má hráč vždy tri životy (3 srdiečka v pravom dolnom rohu obrazovky). Ak príde hráč o všetky životy, musí danú úroveň začať hrať znova.

Pre menej skúsených hráčov je k dispozícii aj ľahká obtiažnosť s neobmedzeným počtom životov. Nehrozí teda žiadna zbytočná frustrácia z dlhodobých neúspechov pri postupe hrou. Obe úrovne obtiažnosti je možné vždy pre danú úroveň zvoliť ihneď pri jej odomknutí a bonusové úlohy (takzvané achievementy) je možné plniť bez ohľadu na obtiažnosť. Ak sa vám teda podarí napríklad prejsť úrovňou bez straty života a zároveň pri tom pozbierať všetky hviezdičky, získate náležitú odmenu, aj keby ste danú úroveň hrali na ľahkú obtiažnosť s neobmedzeným počtom životov.

Herné prostredie sa postupne stáva pestrejším a obtiažnosť rastie. Postupom času pribúdajú rôzne druhy plošín, z ktorých niektoré sa po našliapnutí prepadajú, cez iné sa nedá preskočiť a podobne. Do hry sa s časom dostávajú aj všetky možné vražedné prekážky v podobe všelijakých statických zbraní nastrčených do cesty alebo strážcov mechanicky sa pohybujúcich po plošinách. V pokročilejšom štádiu hry už teda nie je tvrdý pád z plošiny tým jediným nebezpečenstvom. Pribúdajú tiež alternatívne možnosti postupu ako napríklad výťahy, posuvné plošiny a podobne. Hra teda nie je toľko monotónna.

Grafické spracovanie celého herného prostredia je príjemné a je pojaté s akýmsi rozprávkovým zveličením. Hra je dokreslená podareným hudobným sprievodom. Pozitívne je, že hra je pomerne dlhá a úrovní na hranie je dosť. S Tales of Furia si teda v metre, električke či v čakárni u lekára skrátite naozaj veľa chvíľ. Okrem hlavného príbehu sa dajú zahrať aj jednotlivé výzvy. Tieto výzvy navyše budú s ďalšími aktualizáciami pribúdať, takže zábavy bude snáď aj v budúcnosti dostatok.

[youtube id="VK57tMJygUY" width="620" height="350"]

Hra podporuje Game Center, takže sa ľahko môžete podeliť o svoje výsledky a porovnávať ich s ostatnými hráčmi. Napriek tomu, že sa jedná o českú hru, lokalizácia do našej materčiny zatiaľ chýba a hra je napísaná iba v angličtine. Vývojári však pridanie rôznych lokalizácií vrátane tej slovenskej plánujú a situáciu by sa teda s budúcimi aktualizáciami mala zmeniť. Za negatívum považujem aj to, že je hra Tales of Furia určená len pre iPhone a iPod touch. Samozrejme si ju môžete zahrať aj na iPade, ale rozlíšenie veľkého displeja tabletu zatiaľ podporované nie je. Vývojári z Realm Masters Interactive sa však v bližšie nešpecifikovanej dobe chystajú optimalizovať hru aj pre iPad.

Témy:
.