Len máloktorá aplikácia z českej dielne má také ambície na úspech ako hra Soccerinho - Prague 1909 z produkcie Digital Life Production. Hlavným hrdinom pútavého príbehu je osemročný chlapec z ulice, ktorý má jediný sen – stať sa futbalovou legendou.

Také sny určite má mnoho chlapcov v jeho veku, lenže ako zistíme z úvodného videa, nášmu hrdinovi sa naskytla príležitosť sa svojmu snu priblížiť viac ako komukoľvek inému, vylovil totiž z Čertovky koženú loptu a mohol tak začať trénovať. Úvodný trailer podfarebný hudbou Majka Spirita vás ihneď vtiahne do hry, ktorá je zasadená do začiatku 20. storočia.

Soccerinho sme mali možnosť testovať niekoľko dní, ale ani po zhruba dvanástich hodinách čistého času sme hru nedokázali dohrať. Výsledkom bola len upletená vianočka na oboch rukách, pretože stať sa legendou je beh na dlhšiu trať. Aj preto autori hru poňali naozaj vo veľmi širokom meradle. Po skončení trailera preberáte opraty hry vy.

Hra má celkom päť epizód. Prvá epizóda je pomenovaná Jozefov I. a odohráva sa na dvore rodného domu chlapca. Je rozdelená na tri podkapitoly (ak chcete minihry), v ktorých musíte plniť rôzne ciele. Každá podkapitola je ďalej ešte rozdelená na 12 postupne ťažších levelov. Zo začiatku je logické, že najskôr musíte poriadne natrénovať, než sa pustíte do nejakých väčších akcií, tak teda začneme niečím jednoduchším, ako je napríklad klopač na bielizeň. Poznáte to, chcete si s chlapcami kopnúť a pri klopači na bielizeň, z ktorej si pravidelne robíte bránku, vám niečo prekáža. Raz je to drevený sud, druhýkrát polorozpadnutý rebrík a niekedy kombinácia všetkého možného.

Ovládanie je vcelku jednoduché. Buď smerovým joystickom v ľavom dolnom rohu, alebo gyroskopom sa postavou pohybujete smerom k lopte. Keď stojíte od lopty ďalej, červené koliesko okolo neho signalizuje, že vystrelíte väčšiu ranu. Pokiaľ prídete bližšie, zelené koliesko značí technickejší pokus. Samotnú streľbu potom vykonáte ťahaním prsta od lopty smerom k cieľu (nemusíte prstom začínať priamo na lopte, stačí ťahať kdekoľvek na displeji), čím jednak mierite a jednak môžete lopte pridať aj faloš.

Druhá podkapitola je podobná. Avšak tu už strieľate na presnejšie ciele s vyššou nutnosťou precíznosti mierenia, dokonca si tu zahráte aj „basketbal“. Mal som trochu strach, že po čase budú rôzne levely veľmi podobné, ale opak je pravdou. To potvrdzuje napríklad už tretia podkapitola, ktorá ma nadchla asi najviac. Tu totiž stojíte tvárou v tvár svojmu kamarátovi v pokutových kopoch. Aby to nebolo také jednoduché, menia sa vzdialenosti alebo sa vždy primotá aj nejaká tá prekážka.

Druhá epizóda nesie názov Jozefov II. a zahŕňa iba jednu podkapitolu s názvom Street Soccer. V tejto epizóde sa presuniete už do priestoru ulíc mesta starej Prahy a zahráte si so svojimi dvoma kamarátmi futbal. Aby som bol konkrétny, opäť sa jedná svojim spôsobom o kopanie penált, ale v inom duchu. Jeden váš kamarát sa postaví do bránky (presnejšie povedané medzi dve tričká) a druhý sa snaží blokovať vaše pokusy o strelenie gólu. Keď sa strelou chvíľku otáľate, pokojne do vás zájde sklzom a balón vám ukopne. Interaktivita v tejto pasáži naberá na obrátkach.

Hra je kompletne zabalená v 3D kabáte. Jej atmosféra je skutočne skvelá. Potešia aj také maličkosti ako rozbité okno, ktoré vás odmení zábavnou animáciou, ako vás majiteľka domu ohýba cez koleno a riadne vás vytrestá. Aj vety, ktoré vaši kamaráti utrúsia počas hrania z úst, sú zábavné ak hre naozaj sedia. Soccerinho síce nie je lokalizované do slovenčiny, ale v hre je použitá aspoň len primitívna angličtina.

Princíp hrania je jednoduchý. Za každú strelu, ktorá skončí v „sieti“, dostanete body. Tie vám v súčte musia dať minimálny počet bodov na získanie 3 hviezd, aby ste mohli postúpiť do vyššieho levelu. Nie všade však toto pravidlo platí.

Vyššie uvedené pravidlo je porušené hneď v nasledujúcej epizóde s názvom Jozefov III. V prvej podkapitole tejto epizódy si totiž zahráte golf. Nebojte sa, nejde o golf ako taký. V každom postupovom leveli máte niekoľko kopov, s pomocou ktorých sa musíte prepliesť uličkami starej Prahy až do pripraveného miesta. Nebojte sa, že v uliciach zablúdite. Všetko je prehľadne označené červenými šípkami au cieľových „jamiek“, rovnako ako pri golfe, sú zástavky. V druhej podkapitole, nazvanej Biliard, je váš priechod mestom sťažený tým, že v uliciach zostreľujete vždy určitý počet kanvíc na mlieko.

Predposledná, štvrtá epizóda sa odohráva na historickom mieste, Karlovom moste. Na ňom si môžete trochu oddýchnuť, úroveň obtiažnosti je tu o niečo nižšia, ale to rozhodne neznamená, že všetko zvládnete ľavou zadnou. Posledná epizóda má názov Na Kampe, kde okrem iného budete zostreľovať bielizeň zo šnúr alebo túlavé mačky zo striech, teda opäť niečo nové, a tak sa hra ani po hodinách hrania neopozerá. Po dohraní záverečnej epizódy na každého malého futbalistu čaká prekvapenie.

Soccerinho bolo veľmi očakávaným herným titulom pre iOS (univerzálna verzia pre iPhone aj iPad), navyše s českou vývojárskou stopou, a tak u nás o to viac sledovaným. A výsledok je skvostný. V súčasnej dobe sa jedná o nadštandardne zábavnú hru s krásnou grafikou v zaujímavom prostredí. Je až prekvapujúce, koľko úsilia a nápadov vývojári vložili do jednej hry, ktorá s každou kapitolou a úrovňou prichádza s novými invenciami a neustále baví. Kto by už mal futbalový maratón po starej Prahe za sebou, nezostáva mu než čakať na ďalší diel Soccerinha, ktorý štúdio Digital Life Production chystá a mal by vyjsť v priebehu tohto roka. Z Českej republiky sa však presunieme do Ameriky.

.