Minulý týždeň som sa v recenzii zaoberal skvelým vektorovým editorom Sketch pre Mac, ktorý predstavuje alternatívu pre Adobe Fireworks aj Illustrator, teda pokiaľ nenavrhujete dizajn pre tlač, čo nie je vďaka absencii CMYK v aplikácii možné. Sketch je primárne určený na vytváranie grafiky s digitálnym využitím, ako sú napríklad návrhy webových stránok alebo mobilných aplikácií.

Práve pri druhom menovanom príklade išli vývojári z Bohemia Coding ešte ďalej vydaním iOS aplikácie Sketch Mirror. Ako názov napovedá, softvér vie zrkadliť návrhy z Macu priamo na obrazovke iPhonu či iPadu bez nutnosti dlhého exportovania a nahrávania obrázkov do iOS zariadení. Je možné tak okamžite zobraziť všetky drobné zmeny, ktoré v návrhu urobíte, a naživo sledovať, ako sa obraz na iPade podľa vašich úprav mení.

Pre správne fungovanie je potrebné pracovať v Artboardoch, teda ohraničených priestoroch na pracovnej ploche, ktorých je možné umiestniť neobmedzený počet, treba pre každú obrazovku návrhu iOS aplikácie jeden. Na lište Sketch na Mace sa potom nachádza tlačidlo, ktorým sa so Sketch Mirror spárujete. Obe zariadenia musia byť na rovnakej Wi-Fi sieti, aby sa vzájomne našli, a nie je problém mať pripojený iPhone aj iPad zároveň. V aplikácii je možné prepínať, na ktorom zariadení sa majú návrhy zobrazovať, ale je možné ich zobraziť aj na oboch prístrojoch naraz.

Aplikácia je sama o sebe veľmi jednoduchá. Po spárovaní okamžite načíta prvú Artboard a zobrazí dolnú lištu, na ktorej vyberáte vľavo stránky projektu a vpravo Artboardy. Avšak je možné aj využiť gest a meniť stránky a Artboady ťahaním prsta vertikálne a horizontálne. Prvé načítanie artboardu trvá zhruba 1–2 sekundy, kým si ho aplikácia uloží ako snapshot do medzipamäte. Pri každej zmene v aplikácii na Macu sa potom obraz obnoví s zhruba rovnakým oneskorením. Každé presunutie objektu sa tak na obrazovke iOS prejaví väčšinou do sekundy.

Pri testovaní som v aplikácii narazil iba na dva problémy – pri označení objektov sa v Sketch Mirror objavia obrysy označenia ako artefakty, ktoré už nezmiznú a obrazovka sa prestane aktualizovať. Jediným riešením je potom reštart aplikácie. Druhý problém je potom ten, že pokiaľ sa zoznam artboardov nezmestí do vertikálneho rozbaľovacieho zoznamu, nemožno zascrollovať úplne na koniec. Vývojári ma však uistili, že o oboch chybách vedia a opravia ich v nadchádzajúcej aplikácii, ktorá má čoskoro vyjsť.

Sketch Mirror je jednoznačne úzko zameraná aplikácia pre grafikov, ktorí v Sketch pracujú a navrhujú layouty pre iOS zariadenia alebo responzívne layouty pre web. Ak navrhujete aj aplikácie pre Android, verzia pre tento operačný systém bohužiaľ nie je, ale existuje zapojiť pre sprevádzkovanie Sketch sa Náhľad Skala. Ak teda patríte do tejto úzkej skupiny dizajnérov, Sketch Mirror je takmer povinnosť, predstavuje totiž najrýchlejší spôsob, ako zobraziť vaše výtvory priamo na iOS zariadení.

.