Inteligentné telefóny a tablety majú naozaj širokú škálu využitia av mnohých činnostiach dokážu pomerne kvalitne zastúpiť aj špecializované pomôcky. Vďaka kvalitným fotoaparátom iPhonov a iPadov je možné tieto zariadenia použiť aj napríklad na skenovanie dokumentov a čiastočne sa tak zaobísť bez drahých kancelárskych zariadení, ktoré navyše nebývajú vždy po ruke. Aby však vo výsledku nešlo len o provizórne vyzerajúce fotografie rôznych dokumentov a listín, vývojári tretích strán prichádzajú so špeciálnymi aplikáciami. Tie snímky dokážu automaticky orezať, previesť do farebného módu vhodného pre tlač aj jednoduchšie čítanie a rovno tiež vyexportovať do PDF, poslať elektronickou poštou či nahrať do cloudu.

[vimeo id=“89477586#at=0″ width=“600″ height=“350″]

V App Store v kategórii venovanej biznisu nájdete celý rad aplikácií na skenovanie. Líšia sa cenou, spracovaním, počtom rôznych nadstavbových funkcií aj kvalitou výsledných snímok. Populárne sú napríklad Scanner Pro, Genius Scan či TurboScan. Teraz sa však do App Store dostala nová skenovacia aplikácia scanbot. Je pekná, svieža, má českú lokalizáciu a prichádza s trochu iným prístupom a pohľadom na vec.

Užívateľské prostredie

Na hlavnej obrazovke aplikácie sa nachádza zoznam vašich naskenovaných dokumentov, ozubené koliesko s nastavením a veľké plus na začatie nového skenovania. Možností nastavenia je v ponuke skutočne minimum. Môžete zapínať a vypínať automatický upload do cloudových služieb, ktoré si vyberiete a prihlásite sa do nich. V ponuke je Dropbox, Google Drive, Evernote, OneDrive, Box a Yandex. Disk, čo by pre väčšinu používateľov mal byť výber dostačujúci. Okrem možností uploadu sú potom v nastavení už len dve voľby – či sa snímky budú rovno ukladať do systémového fotoalbumu a či sa bude redukovať veľkosť výsledných súborov.

Skenovanie

Pri skenovaní samotnom sa však možností a funkcií vynorí oveľa viac. Na aktiváciu fotoaparátu a vytvorenie novej snímky sa dostanete buď stlačením spomínaného symbolu plus alebo švihnutím prsta v smere dole. Opačne – z fotoaparátu do hlavného menu – funguje gesto taktiež, akurát samozrejme musíte švihnúť prstom v opačnom smere. Tento spôsob ovládania je veľmi príjemný a dá sa považovať za akúsi pridanú hodnotu Scanbotu. Zhotovenie snímky je taktiež pomerne netradičné. Fotoaparát totiž stačí iba zamerať na daný dokument, počkať až aplikácia sama rozozná jeho okraje a keď držíte telefón dostatočne v pokoji, aplikácia snímku aj sama vytvorí. K dispozícii je aj manuálna spúšť fotoaparátu, ale toto automatické skenovanie funguje spoľahlivo. Fotografie je možné tiež jednoducho importovať z fotoalbumu telefónu.

Keď je snímka zhotovená, môžete ihneď upraviť jej orez, názov a aplikovať jeden z farebných módov, pričom na výber je farebný, šedý a čiernobiely. Potom už je možné dokument uložiť. V prípade, že s výsledkom nie ste spokojní, môžete sa vrátiť do režimu fotenia a zaobstarať nový, či ten súčasný jednoducho zmazať. Oba úkony je možné vykonať softvérovým tlačidlom, ale opäť je k dispozícii aj jednoduché gesto (ťahanie späť pre návrat a švihnutie hore pre zahodenie snímky). Dokumenty je možné poskladať aj z viacerých snímok, stačí iba v režime fotoaparátu prepnúť príslušný posuvník.

Po vytvorení a uložení sa snímka uloží na hlavnú obrazovku aplikácie a odtiaľto s ňou je možné po otvorení pracovať ďalej. A práve tu sa Scanbot opäť ukazuje ako mimoriadne schopná a unikátna aplikácia. Do dokumentov je totiž možné jednoducho kresliť a zvýrazňovať text, pridávať komentáre a dokonca vkladať podpis. Okrem toho je k dispozícii klasické tlačidlo na zdieľanie, vďaka ktorému je možné dokument zaslať správou či e-mailom alebo ho otvoriť v iných aplikáciách, ktoré s PDF pracujú. Z tejto obrazovky je možné dokument tiež manuálne nahrať na vybranú cloudovú službu.

Verdikt

Hlavnou doménou aplikácie Scanbot je rýchlosť, čisté užívateľské prostredie a moderné ovládanie pomocou gest. Tieto základné princípy modernej mobilnej aplikácie sálajú z každého prvku Scanbotu a spríjemňujú prácu so skenovaným dokumentom. Napriek tomu, že je aplikácia čo do počtu funkcií porovnateľná s konkurenciou av niektorých oblastiach ponúka aj oveľa viac, nepôsobí robustne, preplácane ani zložito. Práca s aplikáciou je naopak veľmi priamočiara a jednoduchá. Aj keď je aplikácií v kategórii skenovania veľa a zdalo by sa, že ďalší prírastok už nemôže ničím prekvapiť a zaujať, Scanbot určite má šancu preraziť. Má totiž čo ponúknuť, je „iný“ a je krásny. Cenová politika vývojárov je navyše veľmi prívetivá a Scanbot je možné z App Store stiahnuť za príjemných 89 centov.

Témy: ,
.