Do redakcie nám pred pár dňami dorazila na test veľmi zaujímavá vychytávka z dielne Philipsu. Jedná sa konkrétne o Hue HDMI Sync Box, ktorá dokáže veľmi zaujímavé veci so svetlami z radu Hue. Pokiaľ ste teda ich užívateľmi aj vy, nasledujúce riadky by ste si nemali nechať ujsť. Predstavíme vám v nich totiž produkt, ktorý môže od základu zmeniť vašu konzumáciu hudby, televízie či videohier.

Technická špecifikácia

Spliesť si Philips Hue HDMI Sync Box napríklad so set-to boxom pre príjem DVB-T2 nie je vzhľadom na jeho dizajn nič zložité. Ide totiž o nenápadnú čiernu krabičku s rozmermi 18 x 10 x 2,5 cm s dizajnom podobným Apple TV (respektíve s ohľadom na rozmery produktu skôr dvoch Apple TV položených vedľa seba). Cena boxu je 6499 korún.

Na prednej strane Sync Boxu nájdete diódu informujúcu o stave zariadenia spolu s tlačidlom pre manuálne ovládanie, zadnú stranu potom zdobia štyri HDMI vstupné porty, jeden HDMI port výstupný a zdierka pre zdroj, ktoré je pribalený v balení rovnako tak ako výstupný HDMI kábel. Vďaka tomu sa tak vyhnete investíciám do ďalších nevyhnutných doplnkov, čo je skrátka fajn – tým skôr v čase, keď toto správanie nie je pre výrobcov elektroniky v žiadnom prípade štandardom.

philips hue hdmi sync box detail

Philips Hue HDMI Sync Box slúži na synchronizáciu svetiel z radu Philips Hue s obsahom prúdiacim napríklad z Apple TV, herných konzol alebo iných zariadení cez HDMI do televízie. Sync Box plní teda akúsi úlohu prostredníka, ktorý tento dátový tok zanalyzuje a podľa neho riadi farby a intenzitu svetiel Hue, ktoré sú s ním spárované. Všetka komunikácia s nimi prebieha úplne štandardne cez WiFi, pričom ako u väčšiny Hue produktov je k nej ešte potrebný Bridge zaisťujúci prepojenie medzi jednotlivými produktmi. Osobne som celý systém svetiel a ich synchronizácia s obsahom na televízii testoval na 2,4 GHz sietí a podľa očakávania som s tým nemal najmenší problém. Pokiaľ teda aj vy stále na tomto staršom štandarde idete, môžete byť bez obáv.

Sync Box neponúka možno trochu prekvapivo podporu HomeKitu, takže nemôžete počítať s jeho ovládaním cez Domácnosť. Vystačiť si budete musieť s aplikáciou Hue Sync, ktorá je práve pre jeho ovládanie špeciálne vytvorená a treba podotknúť, že to plní na jedničku s hviezdičkou. Na druhú stranu je možno trochu škoda, že je na ovládanie vôbec potrebné a všetko nejde riešiť buď cez vyššie spomínanú Domácnosť, alebo aspoň cez aplikáciu Hue. Takto si svoj telefón skrátka „zaneriadite“ ďalším programom, ktorého využiteľnosť môže byť vo výsledku – s ohľadom na charakter produktu – vcelku malá. Avšak nič iné sa robiť nedá.

Prvé zapojenie

Prepojenie Sync Boxu s televíziou a šikovnými svetlami Hue od Philipsu zvládne bez preháňania úplne každý a to aj bez návodu. Všetko je totiž neuveriteľne intuitívne a rýchle, vďaka čomu nemusíte z krabičky ťahať ani návod. Sync Box stačí len vybaliť, zapojiť do elektriky a následne ho pripojiť k Bridgi cez aplikáciu Hue. Akonáhle tak urobíte, aplikácia Hue vás sama navedie na stiahnutie Hue Sync, v ktorej celé nastavovanie do pár desiatok sekúnd dokončíte. Čaká vás tu napríklad pomenovanie jednotlivých HDMI portov - do ktorých už v tejto chvíli pokojne môžete dané produkty pripojiť - pre lepšiu orientáciu pri prepínaní a ďalej potom umiestnenie vašich Hue svetiel vo virtuálnej izbe na miesta, kde sú v reáli. Potom si svetlami párkrát zablikáte pre kontrolu stavu synchronizácie a akonáhle všetko sedí presne tak, ako má (aspoň podľa tutoriálu na displeji), máte hotovo. Skrátka záležitosť niekoľko málo desiatok sekúnd.

Testovanie

So Sync Boxom je možné synchronizovať prakticky akékoľvek svetlo z radu Hue. Keďže má však podľa môjho názoru pre tento produkt najvhodnejšie využitie napríklad ako ozvlášťňovač sledovania televízie, zrejme bude prevažná väčšina z vás siahať buď po rôznych LED pásikoch Hue, alebo – rovnako ako ja – po svetlách Hue Play light bar, ktoré možno veľmi jednoducho postaviť napríklad za televíziu, na poličku či vlastne kamkoľvek, kam vás napadne. Osobne som ich postavil na účely testovania na televízny stolík za televíziu a otočil som ich smerom k stene, aby ožarovali ju.

Akonáhle Sync Box zapnete, svetlá sa vždy automaticky rozsvietia a okamžite reagujú na obsah prúdiaci do televízie cez HDMI a to nielen zvukový, ale aj obrazový. Pokiaľ by vás toto svietenie obťažovalo, je možné ho veľmi jednoducho cez aplikáciu Hue Sync deaktivovať a aktivovať ho znova až vo chvíli, keď naň budete mať chuť – teda napríklad pri prehrávaní videa, hudby, poťažmo pri hraní na hernej konzole. Tu je potrebné podotknúť, že deaktivácia je možná pri aktívnom Sync Boxe bohužiaľ len cez aplikáciu Hue Sync, hoci sú svetlá Hue Play light bar plne kompatibilné s HomeKitom a vidíte ich teda aj v aplikácii Domácnosť. Cez tu je však holt v tomto prípade ovládať nemožno, čo je podľa môjho trochu škoda.

Cez aplikáciu Hue Sync môžete nastaviť Sync Box do celkom troch rôznych režimov – konkrétne videorežimu, hudobného režimu a herného režimu. Tie potom je možné následne ešte ďalej prispôsobovať buď vyladením chcenej intenzity, alebo nastavením rýchlosti zmeny farieb v zmysle výkyvov, kedy sa farby buď môžu držať viac-menej jedného odtieňa, alebo môžu “haprovat” z jedného odtieňa na druhý. Využívanie jednotlivých režimov je určite dobré nezabúdať, pretože len s nimi funguje Box so svetlami úplne dokonale. Naopak, ak budete využívať nevhodný režim napríklad na počúvanie hudby (teda videorežim či hernú), svetlá si s hudbou nebudú príliš rozumieť alebo podľa nej dokonca vôbec nebudú blikať.

Do HDMI portov Sync Boxu som pripojil dve zariadenia – konkrétne Xbox One S a Apple TV 4K. Tie boli následne cez Sync Box pripojené k Smart TV od LG z roku 2018 – teda k relatívne novému modelu. Aj napriek tomu si však s touto čiernou krabičkou od Philipsu neporadila úplne dokonale, pretože sme nebol cez klasický ovládač schopný prepínať medzi jednotlivými HDMI vedúcimi z Xboxu či Apple TV, hoci som ich v ponuke zdrojov videl. Na prepínanie som tak musel vždy využiť buď aplikáciu, alebo vstať z gauča a prepnúť zdroj pekne ručne cez tlačidlo na krabičke. Ani v jednom prípade síce nejde o nič zložité, avšak možnosť prepínania cez klasický televízny ovládač by skrátka potešila. Je však možné, že sa tento problém týkal len mňa a iné televízie si s prepínaním poradia lepšie.

Najdôležitejšou funkciou Sync Boxu je samozrejme jeho synchronizácia obsahu prúdiaceho HDMI káblami do televízie so svetlami. Treba podotknúť, že to zvláda táto malá krabička veľmi dobre. Svetlá totiž skvele na všetok obsah v televízii reagujú a parádne ho dopĺňajú. Vďaka tomu ste tak vy ako divák, poslucháč hudby či hráč do deja vtiahnutý oveľa lepšie ako kedykoľvek predtým – teda aspoň tak pôsobila svetelná show za mojou televíziou na mňa. Sync Box som si zamiloval hlavne pri hraní na Xboxe, pretože svetlom hry dopĺňal skoro až neuveriteľne. Akonáhle som v hre vbehol do tieňa, jasné farby svetiel boli zrazu tie tam a všade v izbe bolo prítmie. Stačilo však popobehnúť o kúsok ďalej na slnko a svetlá za televíziou sa opäť rozžiarili na maximum, vďaka čomu som mal pocit, že som do hry vtiahnutý oveľa viac ako kedykoľvek predtým. Čo sa potom týka farieb svetiel, tie sú zobrazované s ohľadom na obsah skutočne citlivo a vy sa tak nemusíte báť toho, že by vám svetlá žiarili inak, než by podľa obsahu na televízii mali. Všetko je skrátka prispôsobené úplne dokonale a to či už hráte hry, sledujete vaše obľúbené programy na Apple TV+ si len počúvate hudbu cez Spotify.

_DSC6234

Pokračovať

Milovníci produktov Hue od Philipsu, rozbite prasiatka. Sync Box je totiž podľa môjho názoru niečo, čo doma skrátka potrebujete a to sakramentsky rýchlo. Jedná sa totiž o úplne parádnu vychytávku, ktorá dokáže vaše príbytky skvele ozvláštniť a to navyše skutočne múdro. Jasne, nebavíme sa tu o produkte bez chýb. Tých je však v jeho prípade tak málo, že by vás rozhodne nemali od jeho obstarania odradiť. Sync Box vám teda môžem s pokojným svedomím odporučiť.

.