Dotykové displeje iPhonov a predovšetkým iPadov sú ako stvorené na hranie strategických hier, vďaka ich veľmi jednoduchému ovládaniu, kde všetko dokážete zariadiť jediným prstom, a nemusíte sa pritom preklikávať v zložitých ponukách. V poslednej dobe sa stali veľmi obľúbeným subžánrom stratégií práve Tower Defense hry. Avšak takých, kde dostanete od veľkej porcie zábavy cez skvelé grafické a zvukové spracovanie až po veľké množstvo rôznorodých nepriateľov, je veľmi málo. Všetky tieto kritériá splnilo hráčom na konci roka 2011 Ironhide Game Studio v titule Kingdom Rush, s ktorým pozbieralo nejedno ocenenie. V týchto dňoch, teda asi po roku a pol, sa na App Store objavilo pokračovanie úspešného Kingdom Rush s podtitulom Frontiers a niet divu, že po pár hodinách táto hra zaujala popredné miesta vo väčšine svetových rebríčkov.

Princíp hry je úplne jednoduchý, ale zároveň veľmi chytľavý a zábavný. Na displeji iOS zariadenia máte cestu, na ktorú z jednej strany vo vlnách vstupujú armády nepriateľov, ktorí sa snažia dostať až na druhú stranu. Tam máte vlajkami vztýčenú hranicu, ktorú musíte ubrániť, a nepovoliť najlepšie ani jednému nepriateľovi, aby cez ňu prešiel. Okolo tejto cesty je obmedzený počet stavebných miest, kde môžete postaviť budovy slúžiace na obranu. Po dokončení stavieb začína množstvo zábavy v podobe výbuchov, zmätku a divokej akcie. Nemusíte tu riešiť žiadny zber surovín, ako v iných stratégiách, tu si vystačíte iba so zlatými mincami, ktoré dostávate za zostrelenie protivníkov.

Rovnako ako v pôvodnej verzii hry sú aj v Kingdom Rush Frontiers k dispozícii štyri budovy a veže, ktoré sa dajú rozvíjať až do štyroch rôznych levelov, pri ktorých sa nemení iba sila či rýchlosť ich útoku, ale aj ich posádka. Napríklad z lukostreleckej veže sa po pár vylepšeniach stane veža s vrhačmi sekeriek, alebo z kasární, u ktorých sa pôvodne nachádzajú traja rytieri, vznikne po zaplatení spolok púštnych vrahov. Nepriateľov je tu opäť niekoľko desiatok druhov od pavúkov cez včely až po šamanov a ďalšie monštrá, všetci majú svoje špecifické vlastnosti a na každého pôsobí iný útok. Úrovne sú prešpikované zaujímavosťami, ktoré stoja za pozornosť. Niekde môžete za úplatok požiadať pirátov, aby z dela vystrelili na určené miesto, inde vám pomáhajú zase mäsožravé rastliny. Grafika hry zostala prakticky nezmenená, všetko je detailne a páčivo nakreslené, nechýbajú ani rôzne efekty alebo animácie, ktoré zaujmú, nemenej kvalitne je na tom zvukové spracovanie.

Spomínaný musí byť aj hrdina, ktorý vás sprevádza a pomáha v každom leveli. Tu je práve asi najväčšia zmena oproti pôvodnému titulu. V základe máte k dispozícii na výber z troch hrdinov, z ktorých každý má špeciálne vlastnosti, ktoré môžete, na rozdiel od roku a pol starej hry, po úspešne zvládnutých úrovniach vylepšovať. Ďalších niekoľko si možno potom dokúpiť pomocou In-App purchase, čo je určené pre najväčších fajnšmekrov, pretože tí najdrahší stoja viac ako samotná hra.

Po prečítaní predchádzajúcich riadkov si asi hovoríte, že Kingdom Rush Frontiers nie je žiadnou novinkou a všetko je rovnaké ako pri pôvodnom Kingdom Rush. Sú tu rovnako fungujúce veže, až na drobné zmeny rovnaké spektrum nepriateľov, úplne rovnaká grafika a celkový princíp hry je taktiež nezmenený. Musím ale dodať, že to vôbec nevadí; prečo tiež meniť niečo, čo tak skvele funguje? Hra obsahuje 15 pomerne zložitých levelov, desiatky achievementov, nepriateľov, bojovníkov a mnoho ďalších detailov, čo zaručuje mnoho hodín zábavy a akcie. Ako to už ale býva, tak za kvalitu sa platí a HD verzia hry vyjde na zhruba sto korún, čo môže byť pre niekoho príliš, ja hru ale s čistým svedomím odporúčam a vôbec neľutujem, že som autormi tejto návykovej hry takou čiastkou odmenil.

Autor: Peter Zlámal

.