Renomovaná značka JBL má vo svojom portfóliu reproduktory všetkého druhu. Produkty z radu Flip patria k tým menšiemu vzrastu a kombinujú zaujímavý design s kvalitným zvukom. JBL cieli najmä na mladú generáciu, a to ako svojim štýlom, tak aj prenosnosťou, kedy môže byť Flip dokonalým spoločníkom v aute, na pláži alebo kdekoľvek inde, kde práve trávite čas…

JBL už vydalo aj druhú generáciu radu Flip ak zohnaniu sú obe súčasne s cenovým rozdielom 900 Kč. V tejto recenzie sa pozrieme na prvú generáciu reproduktora.

Flip je štýlovým a najmä veľmi ľahko prenositeľným „valčekom“, ktorý hravo strčíte do plážovej tašky či batôžku, a tak ho môžete mať kedykoľvek so sebou. Nemusíte sa ho navyše ani hanbiť niekde vystaviť, kovová mriežka chrániaca dva 5W reproduktory, ktorá nesie logo JBL, pôsobí veľmi moderným dojmom. Ani plasty použité na bokoch vôbec nevyzerajú lacno.

Flip je ponúkaný hneď v niekoľkých farebných variantoch a podľa farby, ktoré si zvolíte, sa sfarbí celý reproduktor. Spoločné majú všetky farebné varianty iba strieborné lemovanie na okrajoch reproduktora, inak môžete vyberať medzi konzervatívnou čiernou a bielou farbou, ale aj modrou, červenou, zelenou a fialovou, takže si vyberie naozaj každý. JBL Flip tak nemusí byť iba prenosným reproduktorom, ale zároveň do neho môžete premietnuť svoj osobitý štýl.

Elegantná konštrukcia, ktorá je však zároveň veľmi pevná, robí z Flipu schopného spoločníka pre všetky príležitosti. Nájdeme na ňom len nevyhnutné množstvo ovládacích prvkov. Na jednom z bokov je tlačidlo na vypnutie, kolíska na ovládanie hlasitosti a tiež tlačidlo na prijímanie/ukončovanie hovorov, čo spoločne s integrovaným mikrofónom dáva Flipu možnosť ďalšieho využitia. Popri reproduktore a štýlovom doplnku tak poslúži aj ako nástroj pre skupinové telefonáty.

Na druhom konci „valčeka“ nájdeme zdierku pre adaptér a 3,5 mm jack vstup. Skrze neho je možné pripojiť ľubovoľné zariadenie, ale pochopiteľne – ako u každého moderného zariadenia – ani u Flipu nechýba možnosť bezdrôtového prenosu audia cez Bluetooth. Spárovať váš iPhone s reproduktorom tak bude otázka pár sekúnd a Flip je okamžite pripravený začať hrať. Menším neduhom prvej generácie Flipu je len v nemožnosti nabíjať ju cez USB, a preto so sebou budete musieť vždy mať proprietárny kábel. V druhej generácii už však JBL všetko vyriešilo a vybavilo svoj produkt microUSB portom.

Na jedno nabitie dokáže Flip prehrávať hudbu päť hodín, takže ho budete musieť nabíjať častejšie ako napr. predtým recenzovaný Harman/Kardon Esquire, a pri dlhších akciách bez zdroja nevydrží. Výhoda Flipu je ale predovšetkým v jeho kompaktných rozmeroch, ktoré doslova nabádajú, aby ste si ho pribalili do batohu, keď niekam vyrážate, alebo pokojne postavili na palubnú dosku auta. S praktickým neoprénovým obalom, ktorý je súčasťou balenia, budete mať istotu, že sa reproduktora pri prenášaní nič nestane.

zvuk

Kto by si pomyslel, že sa zo 160-milimetrového (na dĺžku) valčeka nemôže ozývať kvalitný zvuk, vyvedie ho Flip veľmi rýchlo z omylu. JBL je zárukou kvality a čistý a bohatý zvuk to potvrdzuje. Nenájdeme tu navyše ani problém s basmi, čo niektoré konkurenčné zariadenia z kategórie „malých reproduktorov“ majú. Pochopiteľne s Flipom nedosiahneme také výsledky ako s integrovaným subwooferom, ale to nakoniec ani nie je účel tohto reproduktora.

Jeho hlavným cieľom je kvalitne ozvučiť akýkoľvek priestor, kam ho práve postavíte, a pokiaľ sa jedná o stredne veľkú miestnosť, poradí si s tým Flip dobre. Existujú aj hlasnejšie reproduktory tejto veľkosti, ale Flip ponúkne prakticky neskreslený zvuk aj pri najvyššej hlasitosti, hoci má potom hojdavý charakter, a tak odporúčame pre optimálne počúvanie držať hlasitosť do 80 percent.

JBL so svojim Flipom oslovuje mladých ľudí, čo v prípade hudby nie je úplne jednoduché. Každý totiž počúva iný štýl a podarený dizajn nemusí byť pri kúpe to jediné, čo rozhoduje. Flip si však poradí aj tu, pretože z neho znie dobre pop, metal aj elektronická hudba. Na cestách tak nesklame fanúšika takmer akéhokoľvek hudobného štýlu.

Záver

Rukami mi prešiel už slušný rad malých reproduktorov, líšiacich sa diametrálne v kvalite reprodukcie. U značky JBL si však môžete byť takmer istí, že čo sa týka kvality, nesiahate vedľa. Flip ponúkne vyvážený, čistý zvuk s dostatkom basov aj výšok. Či už s ním budete počúvať film na notebooku alebo si pustíte hudbu z telefónu, odvedie skvelú prácu. Mal som možnosť vziať si Flip na niekoľkodňovú dovolenku a skvele na hoteli poslúžil večer pri sledovaní sci-fi filmu na MacBooku alebo počas dňa pri streamovaní internetového rádia či púšťaní hudby z iPhonu.

Kombinácia osobitého dizajnu a kvalitného reproduktora, ktorý dokáže bez zaváhania prehrať prakticky akúkoľvek hudbu, je dobrým receptom na oslovenie mladých ľudí hľadajúcich štýlový doplnok. Malou chybou na kráse je spomínaný proprietárny adaptér, ktorý však rieši druhá generácia Flipu. Výdrž by síce mohla byť väčšia, ale päť hodín je vzhľadom ku kvalite zvuku aj tak pomerne slušných. Za kvalitu so značkou JBL sa platí, avšak s ohľadom na vyššie spomínané skutočnosti je cena malého „valčeka“ Flip veľmi príjemná. JBL Flip zaobstaráte za necelých ., na Slovensku potom za 85 eur.

Za zapožičanie produktu ďakujeme obchodu Vždy.cz.

[one_half last="nie"]

Výhody: