Nedávno dorazilo do kín úspešné pokračovanie série o železnom mužovi Iron Manovi s poradovým číslom tri. Nie je snáď nikto, kto by nepoznal výstredného miliardára Tonyho Starka a jeho obleky s neobyčajnými schopnosťami. Rovnako ako u Iron Mana 2, aj tento diel filmovej série si vyslúžil svoje miesto v App Store v podobe originálnej rovnomennej hry.

Keď máte kovový obleček

Tešíte sa na filmový príbeh, ktorý spoločne s Iron Manom ​​prežijete aj v hre? Potom budete sklamaní. Hra Iron Man 3 má s filmom spoločného len pramálo. Čím však hra poteší, je pomerne dobrá grafika a skvele spracované herné úlohy, ktoré vás motivujú a nútia hrať stále ďalej, aj keď je to niekedy naozaj o nervy.

Iron Man pre iOS sa síce filmu príliš nepodobá, ale niekoľko súvislostí predsa len nájdete. Medzi jednu z hlavných patrí tá, že budete mať k dispozícii veľké množstvo rôznych oblekov, ktoré budete odomykať počas hrania. Nechýba medzi nimi ani Iron Patriot.

Na začiatku však máte len jediný oblek, ktorý jednoducho spozná každý fanúšik Iron Mana, avšak veľkou silou a odolnosťou toto železné brnenie nedisponuje. Nezostáva tak nič iné, než prejsť krátkym tutoriálom a nazbierať body skúseností, aby ste mohli odomknúť lepšie obleky. Okrem skúseností hromadíte ešte tzv. Stark kredity, za ktoré si môžete pri obleku vylepšiť zbrane, odolnosť alebo zaobstarať špeciálnu zbraň. Okrem toho sa za kredity kupujú aj novo odomknuté brnenia.

edy ako prebieha samotné hranie. Najskôr sa automaticky naštartuje oblek a vyletíte do vzduchu, potom len letíte stále dopredu a nakláňaním iOS zariadenia sa pohybujete doľava alebo doprava. Samozrejme to nie je len tak, musíte sa vyhýbať vzducholodiam, stíhačkám, ktoré na vás nalietavajú, a tiež vypusteným strelám. Aby hra bola ešte zaujímavejšia a zložitejšia, treba ešte zneškodňovať znepriatelené drony a ďalšie zákerné nástrahy AIMu. Počas letu sa vám automaticky mení výška, v ktorej sa nachádzate, takže sa často ocitnete aj nízko nad cestou a musíte sa vyhýbať protiidúcim autám (áno, naozaj protiidúcim, nejedná sa teda o statické objekty, ako je tomu vo väčšine podobných hier), zaparkovaným stíhačkám alebo preletieť skôr, než vás zavalí rútiaci sa mrakodrap. Raz za čas sa objavia aj vojaci a tanky, s ktorými sa tiež treba vysporiadať.

Hlavne žiadne životy, hovoríte si, že hra teda v tejto chvíli bude končiť ... Opak je však pravdou, sú tu totiž kryštály, vďaka ktorým si môžete okamžite doplniť energiu a pokračovať v misii. Každé ďalšie oživenie však stojí dvojnásobný počet drahokamov. A ako už ste možno uhádli, tu sa uplatňujú In-app nákupy. Za nie práve nízke čiastky si možno kúpiť rôzne množstvo kryštálov a môžete tak dosahovať nadľudské skóre. Za kryštály sa totiž nakupujú aj Stark kredity. Nemusíte sa však ničoho báť, kryštály je možné získať aj plnením denných misií.

Ako v hre postupujete na vyššie a vyššie úrovne, mení sa aj prostredie, v ktorom poletujete, vďaka tomu sa nedostanete do fázy, kedy vás hra začne nudiť. Neustále sa objavujú nové exteriéry, nové druhy nepriateľov a samozrejme aj oblekov, nemusíte sa teda vôbec obávať stereotypu a toho, že Iron Mana po niekoľkých dňoch zmažete.

Rovnako ako vo väčšine hier aj táto ponúka systém ocenenia a akonáhle splníte určité ciele, dostanete malé množstvo kryštálov a môžete svoj úspech zdieľať s priateľmi na Facebooku a môžete tak s priateľmi súťažiť, kto je lepší „Železný muž“.

záverom

Iron Man 3 vás určite nadchne pomerne dobrou grafikou a dobrým systémom misií a úloh, bohužiaľ na jeho hodnote uberá fakt, že s filmom nemá takmer nič spoločné a grafika mohla byť spracovaná detailnejšie. Celkovo však hra určite nesklamala a zaručí vám hodiny zábavy. Oficiálna hra k filmu Iron Man 3 je v App Store dostupná úplne zadarmo a už počas prvých dní sa dostala v rebríčku obľúbenosti do vysokých pozícií a stále tam zotrváva. Rozhodne nečakajte a sťahujte.

.