Veľkolepú hru Nekonečno Blade II od štúdia Chair Entertainment Group ste mohli vidieť aj pri predstavovaní iPhonu 4S. Rozhodol som sa, že vám ju priblížim v tejto recenzii.

Na úplnom začiatku hry pozriete krátke video, ktoré nadväzuje na predchádzajúci diel hry – Infinity Blade I, a zoznámite sa so základným ovládaním hry formou interaktívnej výučby, vždy sa vám zobrazia informácie a pokyny, čo je možné v hre vykonávať a potom si to postupne prakticky vyskúšate . Ovládanie je pomerne jednoduché - prstom šviháte mečom, štítom v spodnej časti displeja sa kryjete, šípkami vľavo a vpravo uskakujete a môžete použiť aj "megasilný útok" alebo kúzlo. Pokiaľ si však myslíte, že budete do nepriateľa bezhlavo kosiť mečom a posielať naň kúzla, mýlite sa. Infinity Blade II je totiž skvele premyslená a nepriatelia na vás svojou zbraňou dorážajú z rôznych uhlov a používajú rôzne typy útoky, takže pokiaľ chcete zbraň svojho protivníka odvrátiť, musíte si bleskurýchlo premyslieť, z akého strany švihnete prstom, aby ste nedostali smrteľný zásah. Navyše ani vaši nepriatelia nie sú hlúpi, a výpadom, ktoré voči nim podniknete, môžu uskočiť alebo ho odvrátiť. Tiež zosielanie kúziel nie je len o kliknutí na symbol v rohu displeja. Ak chcete použiť mágiu, vyberiete si, ktoré kúzlo chcete na nepriateľa poslať a prstom musíte na displeji opísať jeho jednoduchý obrazec (napríklad koliesko, „elko“, blesk a pod.). To sa vám musí podariť skôr, než vás protivník zasiahne svojou zbraňou, inak musíte kúzliť znova.

Keď sa naučíte ako bojovať, môžete sa konečne naplno ponoriť do víru Infinity Blade II a začať svoj príbeh. Príbeh, ktorého cieľ je jediný – oslobodiť postavu „The Secret Worker“, ktorý je veľmi dôležitý, pretože ukoval samotný Infinity Blade a navyše skúmal aj ako poraziť troch Nemŕtvych kráľa. K vašej smole však na ceste k tejto tajomnej osobe narazíte práve na týchto troch kráľov, nebudú však sami, okrem nich budete musieť odolávať aj nikdy nekončiacim prívalom nepriateľov všetkých tvarov a veľkostí.

Akonáhle protivníka, ktorý vám zastúpil cestu, zabijete, získate samozrejme body skúseností a aj rôzne obnosy peňazí. Niekedy sa stane, že získate aj časť výzbroje alebo kľúč k truhle. V truhlách potom tiež môžete objaviť zlatky, vybavenie, elixíry doplňujúce životy alebo drahokamy. Drahokamy som ešte nespomínal, ale sú viac ako dôležité. Skoro každá časť vašej výzbroje môže byť vylepšená rôznymi typmi drahokamov, ktoré vybranému predmetu vylepšujú jeho vlastnosti (napríklad zvyšujú útok, zdravie a podobne). Ak sa vám však nechce čakať, kým nájdete lepšie brnenie alebo lektvary, môžete si ich kúpiť. Nečakajte však, že budete musieť chodiť do obchodov, jednoducho prejdete do inventára a prepnete sa na záložku OBCHOD a môžete za peniaze nakupovať všetko, okrem kľúčov a drahokamov.

Keď porazíte dostatok nepriateľov a nazbierate skúsenosti, postúpite na ďalšiu úroveň. To znamená, že dostanete niekoľko špeciálnych bodov a môžete si vylepšiť životy, útok, štít alebo kúzla. Dôležité je tiež spomenúť, že nielen vaša postava, ale aj veci, ktoré nosíte a používate, získavajú skúsenosti a automaticky sa tak zlepšujú ich vlastnosti. Pokiaľ však nechcete čakať, až napríklad váš meč postúpi na najvyššiu úroveň, môžete jeho vývoj urýchliť za určitý obnos peňazí.

Teraz už k samotnému priebehu hry. Ten je v podstate veľmi obmedzený. Nemáte veľa na výber, kam sa vydáte, musíte vždy ísť na vyznačené miesto, len málokedy máte možnosť výberu. Môžete sa okolo seba obzerať a nájsť rozhádzané rôzne predmety, ale to je tak všetko. Avšak zmena nastáva, keď ste porazení a zabití vašim protivníkom. Nemusíte sa báť, že by hra končila, to sa nestane, len sa znova narodíte a máte k dispozícii viac ciest s tým, že už viete, ktorou sa nevydávať. Navyše zakaždým keď umriete, všetky predmety a skúsenosti vám zostávajú, takže zakaždým máte väčšiu šancu nepriateľov poraziť.

né videosekvencie, ktoré zlepšujú celkový dojem z hry a umocňujú herný zážitok. Postupom času vám však môžu tieto filmové scény začať vadiť, pre tento prípad vložili vývojári hry do spodného rohu displeja tlačidlo na urýchlenie týchto scén.

Úplnou novinkou v Infinity Blade je tzv. Clasmob. Ide o funkciu, ktorá je dostupná len online potom, čo sa prihlásite svojim účtom na Facebooku. Nájdete tu rôzne úlohy, po splnení ktorých dostanete také odmeny, na ktoré v normálnej hre nemáte šancu naraziť. Musím však zdôrazniť, že žiadna úloha, na ktorú tu narazíte, nie je vôbec jednoduchá a každá úloha s odmenou je tu len na určitú dobu, potom je vymenená za úplne inú.

Jednu vec nemožno počas hry prehliadnuť a to je grafika. Rovnako ako predchádzajúci diel Infinity Blade, aj toto pokračovanie disponuje skvele prepracovanou grafikou a je dosť možno hrou, ktorá má najlepšiu grafiku v App Store vôbec. Niektoré detaily sú možno o niečo nižšie, ale celkový dojem je viac ako skvelý. Najmä ma zaujalo výborné spracovanie slnečných lúčov, ktoré vyzerajú skutočne. Podobne dobre ako grafiku, je na tom aj zvuková stránka hry. A ak si pri hraní nasadíte slúchadlá, môžem vám zaručiť, že pri Infinity Blade strávite minimálne niekoľko hodín.

Ako spažené úspechy a Rebríčky.

Pokiaľ vás hra zaujala, a ste majiteľmi iPhone 3GS, iPodu Touch 3. generácie alebo iPadu 1 a novších, neváhajte. Už čoskoro by mala prísť nová aktualizácia, takže s Infinity Blade zažijete ešte viac zábavy.

.