Angry Birds je svetový herný fenomén. Svoje postavenie na trhu mobilných hier si buduje už od konca roku 2009. Odvtedy vyšlo niekoľko verzií tejto populárnej hry, s ktorými ste určite oboznámení. Teraz Rovio prináša verziu Star Wars so starými dobrými vtákmi v novom kabátiku z Hviezdnych vojen.

Hviezdne vojny sú sériou filmov založených na konflikte medzi rádmi Jedi a Sith. To nám môže trochu pripomínať konflikt medzi naštvanými vtákmi a prasiatkami, ktorí spolu už niekoľko rokov bojujú na našich zariadeniach. Nejakého šikovného človeka v Roviu napadlo, že by mohli zlúčiť práve tieto dvojice. A bol to skutočne geniálny nápad.

Mohli by ste čakať, že Rovio vezme Angry Birds, zasadí ich do témy Hviezdnych vojen a tým sa pre nich nová verzia končí. V tomto bode sa našťastie v Roviu nezastavili. Noví vtáci sú ako vždy v niekoľkých odlišných lokáciách. V prvej verzii hry na nás čakajú dve lokácie a jedna bonusová. Na začiatku sa dostanete na Tatooine, domov Luka a Anakina Skywalkera. Ďalší na rade je Death Star (Hviezda smrti). V bonusových misiách čakajú na akciu roztomilí roboti 3CPO a R2D2. V ďalšom update hry sa môžeme tešiť na ľadovú planétu Hoth. Pekná je kombinácia prostredia s gravitáciou (na Tatooine) a následne niekoľko úrovní inšpirovaných Angry Birds Space, Kde pred Hviezdou smrti lietate okolo planét bez gravitácií a vo vnútri ich gravitačného poľa ako vo verzii Space. K dispozícii je ešte dostupná Cesta Jediho na planéte Dagobah, kam sa vo filme Luke Skywalker vydal hľadať Majstra Yodu. Bohužiaľ si zahráte len jeden level. Pokiaľ chcete hrať ďalej, musíte si túto úroveň pomocou In-App nákupu za 1,79 eur kúpiť.

Samotné postavičky nie sú len prezlečení vtáci a prasiatka. Sú to aj postavy z Hviezdnych vojen s vlastnými schopnosťami. A tu sa Rovio skutočne predviedlo. V prvých dieloch je klasický červený vtáčik Luke Skywalker a nevie nič iné ako lietať. Potom sa ho však ujme rytier Jedi, Obi-Wan Kenobi, ktorý ho vycvičí. Následne sa z Luka stáva učeník so svetelným mečom. Pri hre teda v lete môžete tapnutím na obrazovku švihnúť svetelným mečom a zničiť nepriateľov či prostredie. Samotný Obi-Wan Kenobi tiež neprišiel skrátka. Jeho schopnosťou je sila, ktorou môže pohnúť objekty určitým smerom. Pokiaľ teda máte v hre debničky, stačí do nich naletieť Obi-Wanom a ďalším tapnutím je nejakým smerom zahodiť a zničiť prasiatka.

Ako postupujete hrou, pribúdajú ďalšie postavičky. Postupne sa tak stretnete s Hanom Solom (ktorého si z filmu určite pamätáte, pretože ho hral Harrison Ford), Žvejkalom a vojakmi povstalcov. Han Solo má pištoľ a kam pri hre po jeho vystrelení z praku tapnete, tam vystrelí tri rany. Žvejkal je najväčší vták v hre a zbúra všetko, čo mu príde do cesty. Vojaci povstalcov sú známi mini vtáčiky, ktorí sa dokážu rozdeliť na tri ďalšie. V bonusoch je ešte R2D2 so schopnosťou paralizéra a 3CPO, ktorý sa môže rozletieť na kúsky. Subjektívne sú všetky schopnosti vtákov oveľa zábavnejšie ako v predchádzajúcich dieloch. Pri deštrukcii prasiatok môžete využiť ešte bonus Mighty Falcon, čo je známa stíhačka z filmu. Najskôr vyhodíte vajíčko s navádzaním a následne priletí Falcon a miesto rozstriela. Po úspešnom leveli získate medailu.

Prasiatka sú „prezlečené“ za vojakov Impéria. Najkrajšie vojaci sú Stormtrooperi v helmách, ktorí majú občas aj zbraň a strieľa. Keď sa do striel trafíte vašim vtákom, odrazí ho to preč a nemôžete už použiť nejakú jeho schopnosť. Rôzne veľké prasiatka sú ďalej v kostýmoch veliteľov a ďalších vojakov. Ďalšími postavami sú napríklad Jawovci alebo toskenské jazdci. Jedna postavička je dokonca stíhačka Impéria, kde kabínu tvorí prasiatko a po vopred určenej ceste v úrovni lieta.

Grafika je na tom podobne ako pri ostatných dieloch Angry Birds. Ničím vás teda neprekvapí, ale je na skvelej úrovni. Hru sprevádza hudba a zvuky zo Star Wars. Hviezdne vojny mám rád a na rozdiel od iných dielov Angry Birds mi tu po čase neliezla zvučka na nervy. Čo sa týka samotných zvukov, sú to verné kópie tých filmových. Pri švihnutí svetelným mečom budete počuť jeho charakteristický zvuk, rovnako ako pri streľbe z pištole. To všetko je doplnené ešte klasickými výkríkmi vtákov a dohromady to udáva veľmi peknú hernú atmosféru. Ak ste fanúšikmi Hviezdnych vojen, určite si všimnete maličkostí ako dva mesiace v pozadí na Tatooine, Hviezdu smrti v pozadí v rovnomenných úrovniach či animáciu medzi úrovňami, kde scény prechádzajú z jednej strany na druhú, rovnako ako vo filme.

Z technického hľadiska sa nedočkáte iCloud synchronizácie postupu v hre, ani iOS universal aplikácie pre iPad aj Phone za jednu cenu. Na druhú stranu si užijete veľa zábavy s vtákmi s novými a zábavnejšími schopnosťami v Star Wars kabátiku. To všetko za primeranú cenu 0,89 eur za iPhone verziu a 2,69 eur za iPad verziu. Pre fanúšikov Hviezdnych vojen je táto hra nutnosť. Pokiaľ vás predchádzajúce diely už veľmi nebavili, hru rovnako odporúčam, pretože má úplne nový a zábavnejší náboj. Vytknúť môžem len menšie množstvo úrovní, ale z predchádzajúcich dielov je jasné, že sa počas nasledujúcich týždňov dočkáme nových.

.